Рекомендації вчителям щодо розвитку уваги та пам’яті школярів на уроці

Рекомендації вчителям
щодо розвитку уваги та пам’яті школярів на уроці

 

  1. Організовуючи увагу школярів на уроці, необхідно насамперед зазначити, на чому в цей момент потрібно зосередитися школярам. Під час опитування поставити завдання, на що саме у відповіді потрібно звернути увагу класу (доказовість думки, правильність мови, її виразність, повнота знань).
  2. Викладаючи навчальний матеріал, потрібно прискорювати чи сповільнювати темп мовлення, змінювати інтонацію на важливих уривках матеріалу. Монотонна мова нездатна привернути і підтримати увагу. Виразна мова привертає увагу своєю формою.
  3. Не потрібно на початку уроку вивішувати наочність, приладдя, необхідні для пояснення нового матеріалу, це відверне увагу дітей під час усного опитування, а до моменту пояснення втратить новизну, і зникне додатковий чинник залучення уваги.
  4. Коли клас відволікається, краще призупинити розповідь, зробити тривалу паузу, ніж робити зауваження, яке приверне увагу інших до школяра, котрий порушив дисципліну, і відірве їх від навчальної роботи. Іноді можна почати говорити, не очікуючи абсолютної тиші в класі, це приверне увагу учнів, які ще не встигли зосередитися
  5. Принцип побудови уроку, на якому мимовільна увага підтримується інтересом - це змістовність матеріалу, викладеного в захопливій формі; різноманітність форм і методів роботи; захопленість самого вчителя матеріалом, який викладається; жвавість, емоційність, насиченість уроку.
  6. Навчити дітей правил самоорганізації уваги при засвоєнні навчального матеріалу.
  7. Навчити батьків прийомів розвитку уваги дітей.
  8. Забезпечити кожну дитину пам’ятками самоорганізації уваги під час вивчення навчального матеріалу.
  9. Скласти ігри, які містять матеріал уроку, і регулярно використовувати під час заняття, переважно пропонуючи їх дітям із низьким рівнем розвитку уваги.
  10. Вводити ігри, що розвивають увагу, у фізкультхвилинки, в програми свят та інші позакласні заходи.