Website Tutorial

Метод «Алмаз» Ізраїль

Екстрена психологічна допомога (панічна атака)

Принцип дії: переключити зону мозку яка відповідає за емоції на зону когнітивної діяльності.

Неможна: легітимізувати емоції. 

Не можна говорити: «поплач – це нормально», торкатися руками, гладити.

Якщо потрібно підняти – зробити це сильним рухом

Крок 1. Встановити контакт якщо людина знаходиться в гострій фазі стресу, то вона може не бачити і не чути. Тоді розпочинається контакт з потискання руки. Можна сказати: «Я потискаю твою руку – ти потисни мою». Спроб може бути до 30-40. Людина починає оживати і стискати вашу руку. Добре. Рухаємося далі. 

Контакт встановлюється на рівні очей постраждалого.

Спокійно і чітко назвіть себе. Можна після цього сказати: «Я тут, з тобою», «Я прийшов для тебе», «Я допоможу тобі»

Дуже важливо в цей момент вести себе спокійно і впевнено, повністю усвідомлюючи ситуацію і свої дії. Ваша впевненість і спокійний рівний голос передається постраждалому як точки опори.

 

Крок 2.  Ставити закриті питання постраждалому. «Ти хочеш пити?», «Ти хочеш спати?», «Ти хочеш піти кудись конкретно?».

Коли людина починає усвідомлено відповідати, відбувається переключення емоційної частини на раціональну.

 

Крок 3. Підтримка дії. На цьому етапі людині потрібна підтримка правильності її дій. Наприклад: «Молодець, пам’ятаєш, де стоїть кулер з водою, підемо я допоможу тобі зробити чай», «встав самостійно, дуже добре, тепер повільно ідемо вздовж стіни…»

Потрібно дати людині вибір  із 2-3 варіантів прийняття рішень (вибір без вибору)

 

Крок 4. Повернення в реальність. 

Потерпілому потрібно допомогти – створити об’єктивну оцінку подій. Задавати відкриті запитання, використовувати його розширені відповіді для того, щоб відновити повну картину того, що відбувається.

Далі – створювати план дій.

Важливо! Створення взаємної відповідальності. Людина починає швидше «включатися», коли починає розуміти, що без неї іншим буде погано.